Hozzászólás ehhez Magyország

Piros Fehér Zöld

12375962_10204863334214797_3135472007103045910_nHey,
my name is Fruzsi! Nice to meet you!
Sorry, What is your name? 😀

I will miss you, see you soon somewhere.  ❤

Ezekkel a mondatokkal tudnám a legjobban leírni, hogy kezdődött egy ismertségem és, hogy búcsúztam el azoktól az emberektől, akik a barátaim lettek az elmúlt egy év során. 2014 végén döntöttem el, hogy utazni fogok 2015-ben. És sikerült, az egyik álmom valóra vált.

A végeredmény: 13 ország, Erasmus szemeszter két országban, kisebb-nagyobb utazások, számos barát a világ minden részéről. Ez az évem egyszerűen hihetetlen volt. Köszönet érte a szüleimnek és a barátaimnak, akik támogattak, akik akkor is elviseltek, amikor elviselhetetlen voltam. Mert ugye ez a kaland nem csak öröm és nevetés volt, hanem volt benne sírás és harc is..

Milyen itthon? Furcsa, más..
Ha újra kezdhetném, ismét végig csinálnám? Mindenképpen..
Megbántam-e valamit? Keveset utaztam.. 😀
Tanultam-e valamit? Rengeteget..
Változtam? Azt hiszem, igen..

IMG_7270[1]

Január 3án hivatalosan is véget ért az előző évem, és visszacsöppentem a magyar valóságba.. Most egy félév biztos itthon (aztán meglátjuk), kisebb-nagyobb utazásokkal megtűzdelve, tervezés folyamatban.. 🙂 Remélem a 2016 év is hasonlóan fantasztikus lesz.

IMG_7099[1]Az elmúlt egy évben egy nagyon fontos dologra jöttem rá, szeretem Magyarországot, és szeretnék itthon maradni (csak előtte körbeutazom a világot), szeretném jobbá tenni az otthonomat. A magyarok okosok, és tehetségesek (plusz-mínusz 😀 ), csak sajnos ezt elfelejtettük.. A kinti tapasztalatokat, tanultakat haza kellene hoznunk, jobbá tennünk és beépíteni az életünkbe.

Amikor először jöttem haza Bécsből, az első érzésem az volt, hogy mi magyarok elfelejtettünk mosolyogni, ez a hangulat rám is rám ragadt sajnos elég hamar.. Eddig is tudtam, hogy itthon semmit se egyszerű elintézni, sőt! A kint tapasztaltak után jöttem rá, hogy még annál is rosszabb a helyzet, néhol túl bürokratikus, senki nem tud semmit(lásd a saját főiskolám), és legfőképpen mindenki undok mindenkivel, az oktatásunk szépen halad lefelé a lejtőn!

A legnagyobb változás az életemben az lett, hogy szeretnék itthon maradni és javítani a dolgokon, leginkább az oktatáson szeretnék. Hogy hogyan? Még nem tudom, de elég a cél, aztán meglátjuk.. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

