Hozzászólás ehhez Észtország, Európa

Tallinn, avagy az olcsóság fellegvára

A 2015-ös év 8. országa Észtország volt a számomra. Egy napot töltöttem az észt IMG_8686
fővárosban, Tallinban, az egy nap alatt valószínűleg nem lehet megismerni egy országot, viszont betekintést nyerhetünk egy másik nemzet kultúrájába, életébe.

Korán reggel indultunk komppal Helsinkiből Tallinba. Két óra alatt el lehet érni az észt fővárost, az „olcsóság fellegvárát” Finnországból. Ezeket az alacsony árakat, azért mi Lacival vitattuk, hisz mégis csak magyar árakhoz vagyunk szokva! (Utólag visszagondolva,  már nem gondolom, hogy Magyarország annyira olcsó lenne. Hazatérésem után elkezdtem figyelni az árakat a boltokban. Az itthoni szupermarketekben is lassan hasonló árak vannak, mint Finnországban, vagy akár Észtországban. Sőt egy-két termék drágább, mint kint..)

Viszont az tény, hogy kevesebb pénzből élhető, mint Finnország. Sajnos a lehető legrosszabb napot fogtuk ki kirándulásra, egy óra városnézés után egy száraz részem nem volt. (még este 11kor is vizes volt a zoknim.. ) A szörnyű idő ellenére is tartalmas napunk volt.

Tallinn óvárosaIMG_8912 méltón tartozik az UNESCO világörökségéhez, mivel tényleg nagyon szép (és tiszta), mintha visszacsöppentünk volna a közép és újkor küszöbére.

Főbb látnivalók:

• Óváros
  • Aleksander Nyevskij-katedrális
  • Három nővér lakóház
  • Olaf’s chruch – gyönyörű kilátás nyílik Tallinnra
    • TV torony, ami magasabb, mint a templom tornya, egy kicsit kiesik a várostól, sajnos nekünk nem volt időnk oda már elmenni.

Az eső miatt alternatív programot kellett találnunk városnézés helyett. Rengeteg kitűnő múzeum található az észt fővárosban, azonban az egyetértés hiányában, mi végül a kiszabadulós játék mellett döntöttünk. Az Adventure Rooms-ban voltunk, a srácok nagyonkedvesek voltak, a feladványokat észt nyelvtudás nélkül is meg lehetett oldani.

Étterem, kávézó: amit a figyelmetekbe ajánlanék, ha arra jártok mindenképp térjetek be. Először is a Kompressor palacsinta ház. Isteni palacsinták, nagy adag, megfizethető áron, finom sör. 😀  és The Pierre Chocolaterie, francia stílusú kávézó, cukrászda. Kicsit drága, de mennyei sütemények, finom kávék, a házi süti kicsit tömény, de csak javasolni tudom. 🙂

Egy kis magyar vonatkozás Tallinban. Törley pezsgő, magyar borok szinte minden üzletben, Szamos marcipánbolt, és ami a legmeglepőbb van magyar étterem is Tallinnban. 😀

Végül pedig, hogy miért is ennyire népszerű Tallinba utazni komppal Helsinkiből, ha nagyon nincs mit látni a városban? A képlet egyszerű:  mivel a hajón, a kikötőben, és Tallinban is sokkal olcsóbban lehet bevásárolni, mint Finnországban. Még így utazási költséggel is kedvezőbb piát, cigit venni Észtországban, mint a finneknél.