Hozzászólás ehhez Ázsia, Kína

#fruzsimennikínába, hogy is lettem én a Kempinski egyik ’Lady in Red’-je

3 hónap után végre kikerül az első posztom a kínai előzményekről. 🙂 Mikor elkezdtem aIMG_3298 főiskolát tudtam, hogy el fog jönni az a nap, amikor az egyik félévben szakmai gyakorlatomat fogom tölteni. Több ötletem is volt, hogy hova kéne menni, Berlin, Bécs, valahol Svájcban, aztán kitaláltam, hogy már pedig én Új-Zélandra megyek, ez így is volt addig, amíg egy péntek este dühömben el nem küldtem az önéletrajzomat az összes Kempinski gyakorlati helyre a világban, és eközött szerepelt a Kempinski Hotel Shenyang is, ahol jelenleg élek és dolgozok. 🙂

 

1671437646
Forrás: facebook.com/tibiatya

Lépésről lépésre: tavaly nyáron Svájcban dolgoztam, amikor is már elkezdtem keresgélni Új-Zélandon, milyen lehetőségek vannak, vagy milyen cégekkel lehetne kiutazni. Közben kapcsolatokat kerestem, infókat gyűjtöttem, már elkezdődött körvonalazódni, hogy akkor felszolgálóként tudnék kimenni. Hmm, jó, ha máshogy nem megy, meg hát mégis csak Új-Zéland.. *.* Közben itthon is küldözgettem az önéletrajzomat, hogy ha esetleg még se jönne össze, nehogy gyakorlati hely nélkül maradjak. A szívemben mindig is központi helyen volt a Kempinski szálloda, így magától értetetődő volt, hogy oda is elküldöm az önéletrajzomat. Egy félévvel a gyakorlat előtt (2016.tavasz), már felvettem a budapesti Kempinskivel a kapcsolatot, minden rendben volt, érdeklődtek, aztán amikor aktuális lett (2016.ősz), elfelejtettek behívni, mint utólag kiderült, ismerősnek lettek kiosztva a helyek, állítólag, ki tudja mi igaz vagy mi nem.. ?  A lényeg a lényeg így lettem mérges azon a péntek este, és ennek köszönhetően kerültem ki Kínába. Nem ismerős által, nem tudatosan, hanem véletlenek következtében..

Tehát elküldtem az önéletrajzomat Shenyangba, Kínába is(erre az egyetlen helyre Kínába), aztán hétfőn már jött is az email, hogy szívesen interjúznának velem, rendben van, akkor szerdán Skype interjú aIMG_2499 szállodaigazgatóval (wow!). Körülbelül 20 perc beszélgetés után, akkor küldenék a szerződést, és akkor szeretnék, ha én lennék a szálloda új ’Lady in Red’-je, azaz a szálloda nagykövete – ez a Kempinski saját márkája, amit 2009-ben indított el a szálloda csoport. Emellett ez egy Front Office Management gyakornoki pozíció is, tehát összességében tanulnék mindent. “Hogy mi..?” Akkor azt hiszem megyek Kínába..? Ez most komoly? Közben interjúztam az itthoni szállodákkal is, és tépelődtem, hogy mi legyen, de igazából már legbelül eldöntöttem, hogy belevágok, akkor legyen Kína, és elkezdődött a 2 hónapos szervezés..

IMG_2582.JPGMielőtt valaki azt hinné, hogy tök egyszerű kijönni Kínába dolgozni, egyénileg, hát nagyon nem.. Orvosi vizsgálatok, hitelesítések, hitelesítések hitelesítésének a beszerzése, rengeteget pénz kifizetése minden hivatalnak, plusz a gyorsított eljárások, hisz versenyt futottam az idővel, hogy kijussak és elkezdjem a szakmai gyakorlatomat időben, különben nem fogadják el itthon, és ismét csúszás a sulival(Erasmus miatt egy év csúszásban vagyok, sajnos nem fogadta el a suli). Rengeteg sírás, kiabálás, idegeskedés után, január első hetére kész lettem a szükséges dokumentumok beszerzésével. Mindent kiküldtem Kínába, majd pedig ők következtek. Persze pont a kínai új évre sikerült kiküldenem, amikor egy hétig kb. leáll az élet Kínában, így tolódott mindent és most én vártam rájuk, hogy elintézzék a hivatalos meghívó levelemet és munkavállalási engedélyemet. Végül február utolsó hetében meg is érkezett minden, majd egy hét alatt hazaköltözés Budapestről Nyíregyházára, vízum ügyintézés, hiányzó dolgok beszerzése, repülőjegy vétel, és indulás életem egyik legnagyobb kalandjára Shenyangba, egy kis 14 milliós kínai városba..

Így kerültem én Kínába, Shenyangba, és kezdődött el a tündérmesém, vagy még se..? 🙂

tf.

Vélemény, hozzászólás?

